Firma Partner Serwis wspólnie z Politechniką Wrocławską od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem nowych, energooszczędnych rozwiązań konstrukcyjnych silników elektrycznych. Obecnie efektem tej współpracy jest opracowana i wdrożona technologia wykonania silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi.
Silnik synchroniczny wzbudzany magnesami trwałymi w porównaniu do silnika indukcyjnego przed modernizacją posiada znaczące zalety:
Zastosowanie energooszczędnych silników SMT może zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 7% w porównaniu z silnikiem przed modernizacją. Silniki tego typu pracują już w napędach wentylatorów, pomp i przenośników taśmowych o mocy od 55 do 250 kW w różnych oddziałach KGHM oraz zakładach papierniczych.
Silniki synchroniczne wzbudzane magnesami trwałymi typu SMT wykonane i zgłoszone do konkursu przez Partner Serwis zostały uznane jako innowacyjne rozwiązanie i zdobyły nagrody: