Serwis przekładni zębatych
Podczas długoletniej eksploatacji przekładni zębatych, w wyniku ich naturalnego zużycia lub w efekcie nieprzewidzianych, z reguły gwałtownych zdarzeń pojawiają się różnego rodzaju problemy:
- uszkodzenie łożysk,
- pitting zębów,
- pęknięcia i zużycia wałów,
- pęknięcia i wyłamania zębów,
- pęknięcia i ewentualne uszkodzenia korpusów,
- pęknięcia spoin,
- uszkodzenie instalacji olejowej poprzez zapchane rurociągu, filtrów, uszkodzenie pompy olejowej,
- powstające nieszczelności wynikające z uszkodzeń uszczelniaczy lub jako skutek wytartej powierzchni wału pod uszczelnieniem,
Brak reakcji na pierwsze symptomy w/w uszkodzeń może doprowadzić do awaryjnego zatrzymania przekładni i wstrzymania produkcji oraz w konsekwencji spowoduje konieczność wykonania kosztownego i długotrwałego remontu w zakresie:
- wykonanie nowych wałów,
- wykonanie nowych kół zębatych,
- kapitalne remonty korpusu.
Nierzadko, biorąc pod uwagę zakres remontu, z ekonomicznego punktu widzenia rozsądniejszy jest zakup nowego urządzenia. Wówczas mogą pojawić się problemy z pozyskaniem przekładni w pełni zamiennej (w przypadku starszych urządzeń) a terminy dostaw liczone są w miesiącach.
Partner Serwis, aby istotnie zmniejszyć prawdopodobieństwo poważnych uszkodzeń przekładni, wykorzystując swoje doświadczenie i know-how w ich serwisie, proponuje standardowy przegląd warsztatowy obejmujący:
- oględziny zewnętrzne,
- pomiar luzów międzyzębnych,
- sprawdzenie śladu przylegania zębów,
- rozmontowanie przekładni,
- demontaż wałów, kół zębatych, łożysk i pozostałych części wewnętrznych,
- weryfikacja techniczna poszczególnych elementów,
- wizualną ocenę stanu zębów przekładni,
- czyszczenie części wewnętrznych,
- oględziny i pomiary (mechaniczne),
- pomiar bicia wałów,
- kontrolę i przegląd układu smarowania w tym czyszczenie systemu, wymianę filtrów i uszczelnień,
- wymianę łożysk i regulację luzów (łożyska stożkowe),
- wymianę uszczelniaczy,
- zmontowanie przekładni,
- pomiar luzów osiowych i międzyzębnych,
- próbę ruchową na biegu jałowym,
- pomiar drgań i temperatur łożysk,
- kontrolę termowizyjną,
- malowanie korpusu,
- raporty z wykonanych pomiarów i prac.
W wyniku weryfikacji stanu technicznego przekładni może wystąpić konieczność wykonania prac korekcyjnych wykraczających poza zakres standardowego przeglądu warsztatowego. Typowy zakres tego typu prac obejmuje jedną lub kilka z niżej wymienionych operacji remontowych:
- regeneracja czopów wału,
- regeneracja gniazd łożyskowych,
- regeneracja lub wykonanie nowych łożysk ślizgowych,
- szlifowanie korekcyjne uzębienia,
- wymiana kół zębatych, wałów zębatych (dorobienie lub nowe jeśli dostępne u producenta)
- wymiana wpustów, sprzęgieł.
By unikać awarii i usterek Partner Serwis oferuję również usługę o charakterze predykcyjnym wykonywaną w miejscu zainstalowania przekładni:
- diagnostyka wibroakustyczna,
- pomiar temperatury/ termowizja,
- ocena stanu uzębienia przekładni przez otwory rewizyjne z wykorzystaniem endoskopu,
- analiza cząstek metalicznych w oleju przekładniowym,
Aby w sposób optymalny eliminować nieplanowane postoje tego typu usługa powinna być wykonywana w ramach stałej współpracy w cyklach kwartalnych.
Centrum Dystrybucji Partner Serwis prowadzi również sprzedaż przekładni i motoreduktorów.
Szczegółowa oferta - kontakt W celu zapoznania się ze szczegółową ofertą prosimy o kontakt:
Marcin Buczkowski
Kierownik Oddziału Serwisu w Kwidzynie
785 883 503marcin.buczkowski@grupapartner.pl
Galeria zdjęć: