Expand sidebar

Serwis przekładni zębatych

Podczas długoletniej eksploatacji przekładni zębatych, w wyniku ich naturalnego zużycia lub w efekcie nieprzewidzianych, z reguły gwałtownych zdarzeń pojawiają się różnego rodzaju problemy:

  • uszkodzenie łożysk,
  • pitting zębów,
  • pęknięcia i zużycia wałów,
  • pęknięcia i wyłamania zębów,
  • pęknięcia i ewentualne uszkodzenia korpusów,
  • pęknięcia spoin,
  • uszkodzenie instalacji olejowej poprzez zapchane rurociągu, filtrów, uszkodzenie pompy olejowej,
  • powstające nieszczelności wynikające z uszkodzeń uszczelniaczy lub jako skutek wytartej powierzchni wału pod uszczelnieniem,

Brak reakcji na pierwsze symptomy w/w uszkodzeń może doprowadzić do awaryjnego zatrzymania przekładni i wstrzymania produkcji oraz w konsekwencji spowoduje konieczność wykonania kosztownego i długotrwałego remontu w zakresie:

  • wykonanie nowych wałów,
  • wykonanie nowych kół zębatych,
  • kapitalne remonty korpusu.

Nierzadko, biorąc pod uwagę zakres remontu, z ekonomicznego punktu widzenia rozsądniejszy jest zakup nowego urządzenia. Wówczas mogą pojawić się problemy z pozyskaniem przekładni w pełni zamiennej (w przypadku starszych urządzeń) a terminy dostaw liczone są w miesiącach.  

Partner Serwis, aby istotnie zmniejszyć prawdopodobieństwo poważnych uszkodzeń  przekładni, wykorzystując swoje  doświadczenie i know-how w ich serwisie, proponuje standardowy przegląd warsztatowy obejmujący:

  • oględziny zewnętrzne,
  • pomiar luzów międzyzębnych,
  • sprawdzenie śladu przylegania zębów,
  • rozmontowanie przekładni,
  • demontaż wałów, kół zębatych, łożysk i pozostałych części wewnętrznych,
  • weryfikacja techniczna poszczególnych elementów,
  • wizualną ocenę stanu zębów przekładni,
  • czyszczenie części wewnętrznych,
  • oględziny i pomiary (mechaniczne),
  • pomiar bicia wałów,
  • kontrolę i przegląd układu smarowania w tym czyszczenie systemu, wymianę filtrów i uszczelnień,
  • wymianę łożysk i regulację luzów (łożyska stożkowe),
  • wymianę uszczelniaczy,
  • zmontowanie przekładni,
  • pomiar luzów osiowych i międzyzębnych,
  • próbę ruchową na biegu jałowym,
  • pomiar drgań i temperatur łożysk,
  • kontrolę termowizyjną,
  • malowanie korpusu,
  • raporty z wykonanych pomiarów i prac.

W wyniku weryfikacji stanu technicznego przekładni może wystąpić konieczność wykonania prac korekcyjnych wykraczających poza zakres standardowego przeglądu warsztatowego. Typowy zakres tego typu prac obejmuje jedną lub kilka z niżej wymienionych operacji remontowych:  

  • regeneracja czopów wału,
  • regeneracja gniazd łożyskowych,
  • regeneracja lub wykonanie nowych łożysk ślizgowych,
  • szlifowanie korekcyjne uzębienia,
  • wymiana kół zębatych, wałów zębatych (dorobienie lub nowe jeśli dostępne u producenta)
  • wymiana wpustów, sprzęgieł.

By unikać awarii i usterek Partner Serwis oferuję również usługę o charakterze predykcyjnym wykonywaną w miejscu zainstalowania przekładni:

  • diagnostyka wibroakustyczna,
  • pomiar temperatury/ termowizja,
  • ocena stanu uzębienia przekładni przez otwory rewizyjne z wykorzystaniem endoskopu,
  • analiza cząstek metalicznych w oleju przekładniowym,

Aby w sposób optymalny eliminować nieplanowane postoje tego typu usługa powinna być wykonywana w ramach stałej współpracy w cyklach kwartalnych.

Centrum Dystrybucji Partner Serwis prowadzi również sprzedaż przekładni i motoreduktorów.

Szczegółowa oferta - kontakt W celu zapoznania się ze szczegółową ofertą prosimy o kontakt:

Dariusz Szczęsny
Dyrektor Centrum Serwisowego w Dąbrowie Górniczej
601 675 714dariusz.szczesny@grupapartner.pl

Leszek Klimiuk
Dyrektor Centrum Serwisowego w Legnicy
505 306 811leszek.klimiuk@grupapartner.pl

Marcin Buczkowski
Dyrektor Centrum Serwisowego w Kwidzynie
785 883 503marcin.buczkowski@grupapartner.pl

Galeria zdjęć:
Oferty pracyKontaktDla prasy

Strona wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej szczegółów w Polityce Cookies.

x