Expand sidebar

Metoda poprawienia efektywności energetycznej silników elektrycznych - wzbudzanie magnesami trwałymi

publikacja: 16 luty 2016

Firma Partner Serwis wspólnie z Politechniką Wrocławską od kilku lat zajmuje się poszukiwaniem nowych, energooszczędnych rozwiązań konstrukcyjnych silników elektrycznych. Obecnie efektem tej współpracy jest opracowana i wdrożona technologia wykonania silników synchronicznych wzbudzanych magnesami trwałymi.

Silnik synchroniczny wzbudzany magnesami trwałymi w porównaniu do silnika indukcyjnego przed modernizacją posiada znaczące zalety:

  • zwiększa się współczynnik mocy - kompensuje się moc bierną pobieraną z sieci,
  • współczynnik mocy jest praktycznie stały w całym zakresie zmian obciążenia,
  • zwiększa się sprawność,
  • sprawność jest praktycznie stała w całym zakresie zmian obciążenia,
  • zmniejsza się prąd znamionowy pobierany z sieci o około 20%,
  • zwiększa się moc o około 20%.

Zastosowanie energooszczędnych silników SMT może zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 7% w porównaniu z silnikiem przed modernizacją. Silniki tego typu pracują już w napędach wentylatorów, pomp i przenośników taśmowych o mocy od 55 do 250 kW w różnych oddziałach KGHM oraz zakładach papierniczych.

Silniki synchroniczne wzbudzane magnesami trwałymi typu SMT wykonane i zgłoszone do konkursu przez Partner Serwis zostały uznane jako innowacyjne rozwiązanie i zdobyły nagrody:

  • Mistrza Techniki Zagłębia Miedziowego w 2013 r.
  • Mistrza Techniki Województwa Dolnośląskiego w 2014 r.
  • Wyróżnienie w Ogólnopolskim Konkursie FSNT-NOT w 2015 r.

Dowiedz się więcej....

KontaktDla prasy

Strona wykorzystuje pliki cookies, które możecie Państwo kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej szczegółów w Polityce Cookies.

x